Multi-channel strategie


Implementatie E-commerce

Tegenwoordig is een website voor een retailer niet meer weg te denken. Zowel online als offline moet de klant geïnspireerd en geïnformeerd worden tijdens zijn of haar customer journey. Een multi-channel strategie is cruciaal en retailers zullen hun marketingmix hierop moeten aanpassen.

De website heeft niet alleen een informatieve functie naar de klanten over merken en openingstijden etc, maar moet ook inspireren, concurreren, de doelgroep binden én is een extra verkoop-/aftersaleskanaal. Alleen door te denken en te werken in een geïntegreerde multi-channel strategie (met bij voorkeur een cross channel en omni channel uitvoering) kan de retailer een community creëren rondom de eigen winkel. Zowel omzet-, doorverkoop- als rentabiliteit resultaten worden hierdoor sterk verbeterd.

Retailholland helpt retailers bij het analyseren van de huidige website, het ontwikkelen van een nieuwe website vol inspiratie, inclusief webshop met het huidige winkelassortiment. Daarnaast versterkt Retailholland de online marketing positie d.m.v. SEO, SEA, conversieoptimalisatie, social media marketing etc.